Twitter marketing

Twitter behoort samen met Facebook tot de grootste social netwerken van Nederland. Twitter is in maart 2006 opgericht en berichtjes plaatsen (van max 140 tekens) op twitter heet Twitteren of Tweeten. Dit betekend Tjilpen, van het vogeltje. Vandaar ook het vogeltje in het logo van Twitter.

Twitter is een uitstekend middel om snel nieuwtjes en aanbiedingen de wereld in te helpen. Grote gebeurtenissen zoals aanslagen en natuurgeweld staan vaak eerder op twitter dan dat deze op het nieuws zijn. Door Twitter en andere sociale media is iedereen met een account tegenwoordig een journalist. De betere camera’s in mobiele telefoon zijn hier uiteraard ook debet aan.
TwitterMarketing

Zakelijke inzet van Twittermarketing

Het voordeel van Twitter voor u als ZZP’er of MKB’er is dat u op korte termijn veel mensen kunt bereiken met goede aanbiedingen. Het nadeel van Twitter is dat een gestuurde tweet maar heel kort actueel is. Soms zelfs maar enkele minuten. Daarna is deze verdwenen in de Timeline van de “follower” en heeft deze bijna geen waarde meer.

Daar komt ook direct het grootste probleem van twitter omhoog. Het is een medium dat erg sterk kan zijn maar het kost daarbij wel erg veel tijd. Iedere dag 1 aanbieding plaatsen en verder niet reageren of tweeten levert zeker geen grote schare followers op. En zonder followers ook geen bekendheid.

Ik kan helpen bij het opzetten van een goede twitter marketing en het vergaren van een groep followers. Zodra deze de geplaatste tweets gaan retweeten komen de nieuwe followers vanzelf. De eerste 500 followers zijn moeilijker dan de eerste 5000!

Wil jij meer weten over twittermarketing, Facebook of Youtube kunt inzetten voor jouw bedrijf? Stuur mij een e-mail en ik neem vrijblijvend contact met u op.