SEA/SEO

Search Engine Advertising, afgekort als SEA, omvat alle betaalde zoekresultaten. Dit kan binnen Google zijn maar ook binnen andere zoekmachines als Bing en Yahoo. Google is veruit de grootste zoekmachine in Nederland. Hierdoor is het bereik heel erg groot. U kunt gemakkelijk en relatief goedkoop uw doelgroep bereiken of uw producten aanbieden.

Bing SEA

Naast Google worden in Nederland in mindere mate ook Bing en Yahoo gebruikt. Omdat deze zoekmachines in Nederland relatief onbekend zijn is hun bereik niet zo groot als die van Google. Het grote voordeel is daardoor wel dat de concurrentie op hun advertentie platform lang niet zo groot is als bij Google. Dit houd dan weer in dat er veel minder per klik betaald hoeft te worden in vergelijking met Google. Dit kan positief zijn wanneer u een kleiner budget heeft maar wel landelijk wilt adverteren.

Search Engine Optimalisatien:

Search Engine Optimalisation, (SEO) oftewel zoekmachine optimalizatie, bestaat uit het optimaliseren van de website zodat deze goed getoond word in de organische zoekresultaten van Google.

Zoekmachine marketing

Om bij het begin te starten, wat zijn organische zoekresultaten?

Organische zoekresultaten zijn de resultaten die getoond worden door google. Deze worden ook door google zelf gekozen en zijn dus op geen enkele manier gekocht.

2 onderdelen van SEO:

Grofweg bestaat SEO uit 2 delen. Namelijk On-Page SEO en Off-Page SEO. On-page betekend op uw eigen pagina zelf. Denk hierbij aan het schrijven van goede content (teksten), het toevoegen van goede ALT teksten aan afbeeldingen, intern linken van de verschillende pagina’s, het maken van verschillende landingspagina’s en de techniek van de site. Off-page is voor het grootste deel Linkbuilding.

Een aantal voorbeelden van On-Page SEO:

Gebruik van trefwoorden in de URL en domeinnaam
Gebruik van trefwoorden in de titel van een pagina (iedere unieke pagina een eigen unieke titel)
Gebruik van trefwoorden in heading-tags
Gebruik van trefwoorden in de paginanaam van een URL
Beperkte paddiepte in een URL, bij voorkeur via maximaal 3 mappen
Gebruik van trefwoorden in de “ALT”-tag van afbeeldingen
Gebruik van trefwoorden in de body-tekst van een pagina
Gebruik van trefwoorden in de ankerteksten van (interne) hyperlinks
Gebruik van een sitemap (Maar let op: te veel gebruikmaken van sitemaps heeft een negatief effect)
Het verbeteren van de laadtijden van je website voor een betere bezoekerservaring
Websites die responsive/mobile-friendly zijn, krijgen een betere positie in Google

Bij Het Online Marketing Mannetje kunt u terecht voor zowel SEO als adverteren op Google en Bing/Yahoo. Stuur mij een e-mail en ik neem vrijblijvend contact met u op.