Online Marketing Plan

Een van de onderdelen die vaak wordt vergeten is een goed online marketing plan. In de praktijk kom ik vaak tegen dat een stagiair een facebook pagina heeft aangemaakt, de communicatie dame een tekstje heeft geschreven en de zaterdaghulp is als een gek links aan het aanmelden bij verschillende startpagina’s. Op zich niets mis mee uiteraard alleen als een blinde in het wilde weg schieten heeft vaak weinig nut. Zo ook bij online marketing.

Het is daarom belangrijk om van te voren goed na te denken over hoe de verschillende online marketing elementen in het bedrijf ingezet en geïmplementeerd worden. Denk hierbij aan de volgende vragen;
– Waar ga ik social media voor inzetten? (sales, klantcontact, aftersales, enz)
– Wie zijn mijn online concurrenten? (gedegen concurrentie analyse)
– Op welke zoekwoorden wil ik concurreren?
– Worden deze zoekwoorden ook geclaimd door de zogenaamde websitereuzen? (twitter, facebook, youtube, wikipedia, enz)
– Hoeveel tijd wil ik kwijt zijn met online marketing? (zzpers hebben het vaak al druk genoeg)
– Wat is mijn budget dat ik uit wil geven aan online marketing?
– Ga ik lokaal, nationaal of zelfs internationaal adverteren?

En zo zijn er nog een groot aantal vragen die je van te voren goed duidelijk moet hebben. Heb je dit niet dan kan het zowel qua tijd als geld snel uit de hand lopen.

Het Online marketing mannetje kan helpen om samen met jou een goed plan neer te zetten waar je, in ieder geval in de startperiode, goed mee vooruit kan.

Wil je meer informatie over een goed online marketing plan? Neem dan snel contact op.