Contentmarketing

ContentMarketing betekent het zodanig schrijven van teksten dat zo zowel voor google als de consument geschikt zijn. Dit kan zowel online als offline zijn in bijvoorbeeld een magazine.
Elke website bezit content. Er staat altijd wel ergens een tekst op een site. Nu is het de kunst om deze tekst zo te schrijven dat hij zowel voor de bezoeker als voor Google interessant is. Maar waarom moet dat dan?

Dat een tekst (content) voor de bezoeker van de site goed leesbaar en interessant moet zijn dat lijkt me duidelijk. Maar waarom moet een tekst dan ook voor Google interessant zijn?

Google “leest” de verschillende pagina’s op de website. Dit doet hij door middel van de zogenaamde crawl spiders. Dit zijn kleine virtuele spinnetjes die de pagina “lezen”/scannen. Deze spiders kunnen (nog) geen plaatjes zien. Het is dus belangrijk dat u aan google laat weten wat er eigenlijk op dat plaatje staat. Dat doet u door de ALT tekst in te vullen. Een plaatje met een auto geeft u als ALT tekst bijvoorbeeld mee: ‘De nieuwe BMW 3 serie’. Op die manier weet google wat er op het plaatje staat.

Contentmarketing

Keyword plaatsing

Ook de tekst op de pagina is hierin belangrijk. Het plaatsen van de juiste zoekwoorden (Keywords) en gebruik van de juiste Headers is hierin erg belangrijk. Google geeft een bepaalde waarde aan stukken tekst. U kunt zelf aangeven wat u belangrijk vindt door dit bijvoorbeeld als titel van de pagina te bestempelen. De zoekwoorden in deze titel worden dan door Google als belangrijk gezien. De combinatie van het zoekwoordgebruik, de indeling en de tekst geven de pagina een bepaalde waarde mee.

Om deze reden is het belangrijk om voor elk product/dienst die u aanbiedt een aparte landingspagina te maken. Deze pagina bevat dan alleen tekst die gaat over dit product of deze dienst.

Wilt u meer weten over contentmarketing? Stuur mij een e-mail en ik neem vrijblijvend contact met u op.